Lider du af smerter i led eller muskler? Så kan en fysioterapeut Herning sikkert hjælpe dig

Hvis du har været ude for en skade i forbindelse med, at du dyrkede sport, og lider du nu af smerter i for eksempel dit knæ, skulder eller håndled, er lider af  så kan du med fordel kontakte en fysioterapeut Herning, for at få hjælp til at blive smertefri. Det kan også være, at du har overanstrengt din ryg i forbindelse med dit job eller måske foråret og sommerens hårde havearbejde.

Det forringer din livskvalitet

At gå rundt med konstante smerter et sted på kroppen, så kontakt en fysioterapeut Herning og hør om, hvilke behandlingsmuligheder han eller hun vil foreslå dig. Nogle gange går smerterne ikke over af sig selv, og så er det nødvendigt med en eller flere behandlinger samt genoptræning hos en fysioterapeut Herning. Læs mere om fysioterapi find telefonnummer, adresse, åbningstider og anden info om dine lokale fysioterapeut klinikker.

Din fysioterapeut Herning kan hjælpe dig af med smerterne – i et samarbejde med dig selv

Det kræver en indsats fra din egen side, at blive smertefri eller at komme tilbage til din normale kropsstyrke efter en skade eller en ulykke. Fysioterapeuten kan gennemgå dit skades- eller sygdomsforløb med dig, og ud fra hvad du fortæller, kan du få sammensat et helt personligt træningsprogram, som gradvist skal gøre dig i bedre form, mere smidig eller stærkere.

Fysioterapeuten vil gennemgå alle øvelserne med dig på klinikken, inden du sendes hjem. Når du kommer hjem, er det utrolig vigtigt, at du laver øvelser det antal gange om dagen, som din fysioterapeut har anbefalet. Gør du ikke det, kan det tage langt længere tid at blive helbredt, og skaden kan komme til at blive meget langvarig. Så ønsker du en hurtig bedring, og at komme tilbage til normale kropstilstande igen, hvor du kan deltage i sportsarrangementer, sociale begivenheder og ikke mindst dit job, så kræver det en målrettet indsats fra din side også.

Fysioterapeuten vil kombinere træningen

Fysioterapeuten vil kombinere træningen med for eksempel massage, ultralyds- og laserbehandlinger, som så gradvist vil styrke og forbedre din muskulatur, forbedre din balance eller gøre dine led og sener mere smidige.

Hjælpen er bare et telefonopkald væk

Arbejder du for en virksomhed, som tilbyder sundhedsforsikring, så kan du højst sandsynligt gå til din fysioterapeut Herning for at finde BMS akupunktur helt uden at skulle betale en krone for behandlingerne. Din sundhedsforsikring går nemlig ind og dækker de fleste behandlinger hos speciallæger, herunder behandlinger hos en fysioterapeut.

Så ring til din forsikring

Og hør om, hvilke muligheder der er for at få fysioterapeutiske behandlinger betalt, og så er det bare om at ringe og få en tid. Så hvorfor gå rundt med ulidelige smerter i længere tid, når du allerede i dag kan gå en smertefri fremtid i møde.

Melder du dig på et hold hos fysioterapeuten, kan du endda fortsætte den gode stil mod en stærkere og mere smidig krop. De fleste fysioterapeuter tilbyder mange forskellige hold, for eksempel ryghold, balancehold og hold for gravide under akupunktur gravid