Er du kommet til skade med din fod eller arm? Du har brug for en fysioterapeut Nørrebro

Når uheldet er ude, og du får en skade, så har du brug for en fysioterapeut Nørrebro. Det kan være, at knæet er begyndt at drille på dine løbeture, eller at ryggen ikke længere kan holde til havearbejdet. Du kan også have været involveret i en arbejds- eller bilulykke, som har givet dig en skade eller en skavank – for eksempel et piskesmæld – som du har behov for professionel hjælp, for at komme over.

Så skal du kontakte din fysioterapeut Nørrebro. Du kan være helt sikker på, at der står et hold af dygtige og professionelle fysioterapeuter klar til at hjælpe dig over din skade. Her på siden finder du al den information du har brug for, for at finde frem til den klinik for fysioterapi, som har de bedste åbningstider, den bedst beliggende praksis eller det største udbud af hold til holdtræning.

Du kan altid ringe til din fysioterapeut Nørrebro, og få en snak om, hvad de kan hjælpe dig med, og om hvordan deres genoptræning foregår. Har du akut brug for hjælp, så tilbyder flere klinikker akuttider eller har lange åbningstider, så du kan passe det ind i et travlt hverdagsliv. Så lige meget hvilken skade eller skavank, som du gerne vil vinke farvel til, er der altid en fysioterapeut, som kan hjælpe dig. Læs også om BMS akupunktur her.

Hvad skal du forvente at der sker, til den første konsultation hos din fysioterapeut Nørrebro?

Når du kommer til din første konsultation for at få fysioterapi, så vil det første du bliver bedt om være, at forklare, hvordan du har fået din skade, hvor længe du har haft smerterne og hvor smerterne sidder. Når din fysioterapeut Nørrebro har dannet sig et klart billede af dit skadeforløb, vil den reelle behandling gå i gang.

Det kan være, at fysioterapeuten starter med at give dig en god gang massage, for at smidiggøre dine led og muskler, der bliver måske lavet strækøvelser med dig eller du får ultralyd eller laserbehandlinger. Ultralyd og laserbehandlinger har en helende effekt, og kan være med til at afkorte dit genoptræning-sforløb. Når du har fået denne behandling, vil du få vist nogle træningsøvelser, som du skal gentage, så fysioterapeuten kan se, at du har helt styr på dem.

Og først når du har fuldstændig styr på, hvordan øvelserne laves, får du lov at komme hjem. Du bliver sendt hjem med besked om at lave øvelserne flere gange om dagen indtil din næste konsultation hos fysioterapeuten på Nørrebro. Og det er utrolig vigtigt, at du får lavet alle øvelser og det antal gange, som fysioterapeuten anbefaler. Gør du ikke det, udebliver effekten af genoptræningen, og dine muskler vil ikke opnå den ønskede styrke og smidighed, som gør, at du slipper af med din skade.

Har du brug for et mere holistisk syn på dine smerter? Prøv en osteopat

En osteopat har taget en 4 årig overbygning til fysioterapeut uddannelsen, og har lært, at se mere holistisk på kroppen, det vil sige, at kan tager hele din krop i betragtning, når der skal findes en årsag til smerterne eller skaden. For det er ikke altid, at det er skulderen, som kræver behandling, når du har ondt i den.

Nogle gange stammer smerterne fra et helt andet sted, for eksempel ryggen eller en forkert fodstilling. Og det har så givet dig smerter i skulderen. Derfor går osteopaten ind og behandler dig det sted, som er årsagen til smerterne og ikke der hvor smerterne eller symptomerne umiddelbart sidder. Synes du, at det lyder som en god behandlingsform, så kan du finde flere osteopater i dit nærområde.

Så book en tid – hvem ved, måske er tiden med smerter forbi. Du kan også tage en 3 ½ år lang uddannelse til fysioterapi. Der er uddannelsessteder overalt i Danmark og du kan også vælge at tage et semester i udlandet, hvis det tiltaler dig. Du vil komme igennem både teori (for eksempel anatomi og fysiologi) og praktik (enten på et hospital, et plejehjem eller et hospital) under uddannelsen til fysioterapeut, og når du har gennemført uddannelsen, vil du blandt andet kunne stille en diagnose, gennemføre genoptræning med dine patienter og lave et personligt træningsprogram.

Så hvis du har lyst til et arbejde, hvor du kommer i kontakt med og hjælper en masse mennesker, så kunne fysioterapi uddannelsen være lige noget for dig. Find ud af, hvornår næste tilmelding er, og sikr sig en plads på uddannelsen. Det kunne blive en fantastisk og spændende start på din karriere for livet.

Har du en sundhedsforsikring eller er du medlem af sygeforsikring ”Danmark”? Så slipper du billigt

Hvis du har tegnet en sundhedsforsikring gennem dit arbejde eller er medlem af sygeforsikring ”Danmark”, så kan du sandsynligvis få tilskud til eller fuldt betalt dine behandlinger hos din fysioterapeut Nørrebro.

Kontakt dit forsikringsselskab og høre nærmere om mulighederne for at få betalt dine behandlinger hos en fysioterapeut Nørrebro. Det kan jo ikke betale sig at vente til skaden måske går over af sig selv, fordi du er bange for at blive ruineret af behandlingerne, hvis dit forsikringsselskab tilbyder at gå ind og dække betalingen. Få styr på det praktiske omkring forsikring i dag, og book en tid til den første konsultation hos din lokale Nørrebro fysioterapeut. Og inden længe er du klar til at løbe på banen igen.

Har du brug for genoptræning? Tjek mulighederne med fysioterapi

Hvis du har været igennem en længere hospitalsindlæggelse eller en større operation, som for eksempel operation af dit knæ eller din hofte, så har du brug for at professionelt og personligt genoptræningsforløb, som kan gøre dig klar til at komme på benene igen. Når du er blevet opereret, er det essentielt, at du kommer i gang allerede lige efter du er vågnet op efter narkosen.

Hvis ikke du kommer i gang lige efter, bliver det kun sværere at få gang i kroppen, og dit helingsforløb bliver længere og hårdere. Så kom ud af sengen og tag de første skridt, også selvom det kan virke grænseoverskridende efter en så omfattende operation af dit knæ eller hofte. Hospitalets fysioterapeuter og læger vil hjælpe dig i gang, og før du kan blive sendt hjem, vil du skulle vise dem, at du er i stand til at gå på trapper. Når du kan det, bliver du udskrevet, og din kommune vil stille en eller flere fysioterapeuter til din rådighed i dit eget hjem.

Det vil være en del af din hverdag de næste mange måneder, ja, nogle gange helt op til et år kan det tage, at komme sig helt over en knæ- eller hofteoperation. Når du kommer hjem, kræver det ofte blod, sved og tårer at komme i form igen efter en operation, men de dygtige og professionelle fysioterapeuter, vil være dine trofaste støtter i en svær tid, hvor kroppen nogle gange vil svigte og du har allermest lyst til at give op. Men klør du på med øvelserne og får lavet det du skal, vil du gradvist kunne mærke en forskel, og før du får set dig om, er du tilbage i den samme eller måske bedre form end den du var i, inden din operation.

Har du mod på mere træning? Hør hvilke muligheder der er hos din fysioterapeut Nørrebro

Det fleste store klinikker for fysioterapi tilbyder flere ugentlig hold, som alle har til formål, at styrke dine muskler og sener, give dig din smidighed eller balance tilbage og generelt gøre dig i bedre form. Så har du mod på at træne sammen med andre i samme båd, så hør din fysioterapeut om, hvilke hold han eller hun vil anbefale til dig med de skader eller skavanker du måtte have, og meld dig allerede i dag til på et hold.

Det kan være, at din bedste ven eller veninde har lyst til at tage med og bakke dig op, og det er som regel både hyggeligere og sjovere at være to til at svede i træningslokalet.

Så kan I heller ikke bakke ud, for du vil vel ikke svigte din bedste træningsmakker, vel? Har du brug for et knæhold, et ryghold, et hold, der skal styrke din balance eller din smidighed, så er der helt sikkert et hold, der passer perfekt til dig og dine træningsbehov. Ring og få en snak med din fysioterapeut Nørrebro, eller kig forbi klinikken og få en prøvetime inden du binder dig for en hel sæson.

Nogle klinikker tilbyder klippekort, så du kan veksle mellem de forskellige hold i stedet for at binde dig til ét. Du kan tro, at det er motiverende at træne sammen med andre, og det er skønt at mærke, hvordan din krop har godt af det og bliver både stærkere og flottere. Så er det i dag, at du skal starte på en ny og bedre livsstil? Ring og book en tid til holdtræning hos din lokale fysioterapeut Nørrebro.