Har du smerter i nakken eller skuldrene

Og bor du på Østerbro? Så kan du finde en fysioterapeut Østerbro, som ved hjælp af fysioterapi, kan fjerne eller lindre dine smerter. Du kan finde telefonnummer, åbningstider og link til tidsbestilling til fysioterapeut Østerbro her på siden, samt læse om, hvad fysioterapi er.

Har du brug for genoptræning – så er fysioterapi måske løsningen for dig

Hvis du har været så uheldig, at have været ude for en trafikulykke eller har fået en sportsskade, så kan du får hjælp til at slippe af med dine smerter, ved at begynde genoptræning hos en fysioterapeut. Når du møder op hos en fysioterapeut, vil han eller hun først og fremmest sætte sig grundigt ind i, hvorfor du er kommet og hvad du har behov for hjælp til. Du får lavet en grundig undersøgelse af dine led og muskler og derefter sættes der ind med den rigtige behandling.

Der er mange måder, at helbrede dig på, og det gælder om at sætte målrettet ind mod præcis den del af kroppen, som du føler smerter i eller som trænger til at blive genoptrænet eller smidiggjort. Det gælder om at få bygget muskler og sener op igen, så du atter kan blive smertefri og få et aktivt liv uden smerter.

For der er ingen, der ønsker at gå rundt med smerter hele tiden. Du vil få lagt et personligt program for genoptræning, så din krop gradvist bliver genoptrænet og så du bliver stærk igen. Du skal sikkert også lave nogle øvelser selv derhjemme, og disse vil du blive instrueret i og de vil blive gennemgået grundigt, inden du sendes hjem på egen hånd. Fysioterapi kan være en hjælp til dig til at blive fuldstændig smertefri.

Fysioterapi kan udføres på mange måder og med forskellige hjælpemidler

Når du går hos en fysioterapeut Østerbro, er det ikke kun øvelser for at styrke kroppen, at du vil få tilbudt. Nogle gange kombineres disse fysiske øvelser med eksempelvis massage, ultralyd eller laserbehandlinger, som har en helende virkning på for eksempel dine sener.

Leder du efter en fysioterapeut Østerbro, så kan det være, at du kan finde en klinik der, som en del af den fysioterapi, som du tilbydes, har et vandbassin, hvor du kan lave dine øvelser. Vand er som bekendt meget skånsomt for din krop, fordi du undgår at overbelaste den, så er du nedsat bevægelighed eller muskelstyrke, er det en rigtig god idé at træne i vand. Når du besøger en fysioterapi for at få hjælp, kan det dreje sig om en skade på en enkelt del af kroppen, eller styrkelse af hele kroppen. Med fysioterapi kan man sætte ind præcis de steder, hvor der er behov for det.

Du kan få tilbudt øvelser, der styrker din muskulatur, som forbedrer din balance eller som smidiggør dine sener. For at have et godt helbred, er det vigtigt, at du har en sund og stærk krop, og det kan du få ved at lave nogle simple styrkeøvelser. Søg efter fysioterapeut Østerbro, og find en klinik, som kan hjælpe dig. Læs også om øre akupunktur