Er du kommet til skade? Du har brug for en fysioterapeut Vejle

Nogle gange er uheldet ude, og du får pådraget dig en skade. Det kan være under løbeturen, i fodboldkampen, i havetrampolinen eller på dit job. Lige meget hvor skaden er sket og hvilken kropsdel, det er du har skadet, så kan du få hjælp hos en fysioterapeut Vejle. Fysioterapeuten hjælper dig med at få genoptrænet din muskulatur og dine sener, så du gradvist kommer over skaden og igen kan være lige så aktiv, som før skaden skete.

Så find en fysioterapeut Vejle og kom i gang med dit personlige træningsforløb, så du snart igen kan deltage i sporten eller i det sociale liv, eller du kan komme tilbage på arbejdspladsen, som du har været sygemeldt fra på grund af skaden. Du finder alle telefonnumre, adresser og åbningstider til de mange klinikker for fysioterapi i dit lokalområde, og kan hurtigt komme i kontakt med dem, så du kan bestille en tid til den første konsultation. Vink farvel til skader og skavanker – book en tid hos din lokale fysioterapeut Vejle.

Hvad kan du forvente til den første konsultation og i det videre forløb hos fysioterapeuten?

Når du første gang møder op hos den fysioterapeut, som du har fået en tid hos, er det første du bliver bedt om, at fortælle lidt om din skade. Hvordan er den sket, hvor på kroppen er skaden og hvor længe har du haft skaden. Er det en akut opstået skade eller er det noget, som er kommet gradvist. Har du tidligere haft ondt samme sted eller er det første gang, at du føler smerter i den del af kroppen.

Når fysioterapeuten har fået et indblik i dit skadesforløb, vil du blive bedt om at kravle op på behandlerbriksen, og du vil nu blive undersøgt grundigt. Du vil eventuelt få massage på det sted på kroppen, hvor skaden sidder eller i de omkringliggende regioner, for nogle gange kan en smerte ét sted på kroppen, stamme fra et helt andet sted. Så vil du måske få tilbudt ultralyd eller laser, som en del af behandlingen hos din fysioterapeut Vejle.

Det er med til at fremme helingsprocessen i musklerne, og du kan derved hurtigere slippe af med smerterne og kroppen bliver hurtigere ”repareret”. Som det sidste der skal ske, bliver der vist nogle træningsøvelser, som du skal gøre efter indtil du har helt styr på, hvordan de skal laves. For laves de forkert, kan de gøre mere skade end gavn, og du vil derved sløve helingsprocessen.

Når du har styr på dem, får du at vide hvor ofte og hvor mange gange du skal lave øvelserne, inden du til slut bliver sendt hjem. Nu er det op til dig, at få lavet alle de øvelser du skal derhjemme, og det skal du gøre indtil næste gang, du har en tid hos fysioterapeuten. Der vil oftest gå 1-2 uger mellem hver behandling hos din fysioterapeut Vejle, eller i fysioterapeut Sønderjylland

Snyder du med øvelserne derhjemme? Har du overvejet holdtræning hos fysioterapeuten? Læs mere her

Vi kender det sikkert alle sammen. Det kan være ret svært at huske og at gide, at lave øvelserne der hjemme, og selv om man ved, at det kun er en selv man snyder, så springer man gang på gang over at lave øvelserne, og ender med at ligge og se en film på NetFlix i stedet.

Så kan det være, at du har mere gavn af, at tilmelde dig et af de mange hold, som de fleste større fysioterapeut klinikker tilbyder. Der er helt sikkert en fysioterapi, som også har holdtræning, i dit lokalområde i Vejle. Holdene spænder fra ryghold, for dig som døjer med rygsmerter, balancehold, for dig som har mistet noget af din balanceevne, knæhold, for dig som lige har gennemgået en større knæoperation, og hold for dig, som har brug for at få mere smidighed i kroppen.

Du kan også finde hold for gravide. Mange gravide får komplikationer specielt i slutningen af graviditeten, og ender med at have store smerter i både lænd, bækken og ryg. Et hold specielt lavet til gravide med disse udfordringer, tager hensyn til din graviditet, og gør det lettere for dig, at komme igennem den sidste og svære tid af graviditeten. Som du kan se, er der også et hold til dig, næsten uanset hvad din skade eller skavank er. se lidt om nada akupunktur eller Shockwave også.

Kan jeg få fysioterapi dækket af forsikringen?

De fleste sundhedsforsikringer, som er tegnet gennem dit arbejde, går ind og dækker et antal behandlinger hos fysioterapeuten. Ring og hør, hvad din forsikring dækker, og find ud af, om dine behandlinger hos din fysioterapeut Vejle er dækket af din forsikringsordning.

Du kan også få tilskud af ”Danmark”, hvis du er medlem der. Du kan læse meget mere om, hvad din forsikring betaler af dine regninger til fysioterapi, ved at google det eller ved at ringe til din fysioterapeut Vejle og høre nærmere. Du har måske muligheden for at få hele eller dele af udgiften betalt.

Har du hørt om osteopati? Læs mere her

Når man har læst til fysioterapeut, kan man vælge at tage en 4-årig overbygning, og herefter kan du kalde dig osteopat. En osteopat går ind og årsagsbehandler fremfor at symptombehandle. Det vil sige, at han eller hun ser på hele din krop, og finder ud af, hvor smerterne stammer fra. For godt nok har du ondt i armen, men det nytter jo ikke noget at behandle armen, hvis det er skulderen, at smerten stammer fra.

Find en dygtig og professionel osteopat i dit nærområde i Vejle, og hør om, hvad de kan gøre for dig, for at du kan blive smerte- og skadefri. Det kan ikke betale sig, at gå rundt og have ondt – tag sagen i egen hånd og kontakt en fysioterapeut Vejle eller en osteopat. Når først du er i gang med et behandlingsforløb, vil du gradvist kunne mærke bedring, specielt hvis du husker, at lave dine øvelser der hjemme. Find i hele fysioterapeut Sønderjylland