Skal du finde en fysioterapeut Svendborg – så finder du al mulig nyttig information her

Hvis du har døjet med smerter i armen eller ryggen i længere tid, eller du har fået en akut skade, så har du brug for en fysioterapeut Svendborg. Hos en fysioterapeut i Svendborg, kan du få hjælp til at komme af med smerterne gennem behandlinger og træningsøvelser, som du skal udføre hjemme hos dig selv hver dag.

Find en fysioterapeut Svendborg og kom smerterne til livs. Lad ikke smerterne efter en operation eller en skade sætte en stopper for dit sociale liv eller din fodboldtræning med kammeraterne. De fleste skader og skavanker kan blive helbredt, så du ikke mere skal gå rundt og have ondt et sted på kroppen.

Find telefonnummer, adresse eller åbningstider på de lokale klinikker for fysioterapi her, og kontakt allerede en klinik i dag. Få en snak med fysioterapeuten om hvad der kan gøres for dig, og book en tid allerede i denne uge. Så kan du snart komme i gang med et personligt træningsprogram, som styrker din muskulatur og dine sener, og inden længe er du smertefri.

Sådan foregår en konsultation hos en fysioterapeut Svendborg

Er det første gang, at du skal til behandling hos en fysioterapeut? Så kan du her læse lidt om, hvad du kan forvente til din første konsultation hos fysioterapeuten. Det første du vil blive bedt om, når du er blevet ind i rummet til den fysioterapeut, som skal tage sig af dig er, at fortælle om dine smerter, hvor er det du har ondt, hvordan er det sket og hvor længe har du haft smerterne.

Har du tidligere lidt af samme slags smerter, er det noget der er opstået akut eller har det stået på længe eller har bygget sig op over længere tid? Når du har fortalt fysioterapeuten det, som han eller hun har behov for at vide, for at kunne give dig en personlig og målrettet behandling, vil du blive bedt om at lægge dig på briksen. Nu vil fysioterapeuten give dig massage eller lave strækøvelser, som skal være med til at smidiggøre dine sener og din muskulatur.

Herefter kan det være, at der vil blive brugt ultralyd eller laser på det område af din krop, hvor skaden sidder eller hvor du oplever smerter. Til sidst vil du få vist nogle simple træningsøvelser, som du selv skal gøre efter, og når fysioterapeuten er helt sikker på, at du har styr på øvelserne, vil du blive sendt hjem, med besked om at lave øvelserne x-antal gange hver dag, indtil I ses til næste konsultation.

Det er meget vigtigt, at du laver alle de øvelser, som du har fået besked på af fysioterapeuten. Gør du ikke det, så kan du risikere, at helingsprocessen bremses eller sløves, og der vil gå længere tid før du er rask og fri af din skade. Så sørg for at få udført de nødvendige øvelser, hvis du gerne hurtigst muligt vil være rask igen.

Drømmer du om at blive fysioterapeut? Læs mere lidt uddannelsen her

Hvis din store drøm er at blive fysioterapeut, skal du søge ind på fysioterapiuddannelsen. Her vil du gennem de 3 ½ år, som uddannelsen varer, komme igennem både teori og praktikperioder. Din praktik kan foregå hos en privat fysioterapeut eller på et hospital, for eksempel på afdelingen for genoptræning af knæoperationer.

Du kan faktisk også vælge, at tage et semester af uddannelsen i udlandet, hvis det er noget, der lyder spændende i dine ører.  Du vil få viden om alt indenfor teori, rehabilitering og genoptræning og se du selvfølgelig lære om praktisk behandling af dine kommende patienter. Du vil også lære om, hvordan du stiller en personlig plan op til en patient, for at opnå en overordnet bedre helbredstilstand.

En vigtig del af uddannelsen er, at kunne stille en diagnose og at kunne lave et personligt genoptræningsprogram til patienten. Sidst men ikke mindst, vil du lære at dokumentere de ting, du observerer hos patienten. Lyder det spændende? Så søg optagelse på fysioterapeutuddannelsen næste gang de optager studerende. Lær også om BMS akupunktur

Har du hørt om begrebet ridefysioterapi? Hvis ikke, er her en forklaring

I arbejdet med ridefysioterapi, bruges der, som du sikkert kan regne ud af navnet, brug af heste og ridning. Det er en meget effektiv behandling i forbindelse med genoptræning af patienter, som lider af dårlig balance, gangbesvær eller dårlig kropsholdning.

Hestens bevægelser og muskulatur har en gavnlig virkning på disse lidelser, samt mange andre fysiske lidelser. Ved brug af hestens bevægelser, kan fysioterapeuten styrke patientens muskulatur. Hvis du ønsker at afprøve ride fysioterapi hos din fysioterapeut Svendborg, er det nødvendigt med en henvisning fra din læge. Du skal finde en godkendt rideskole, som tilbyder denne form for behandling og træningen foregår som regel som holdtræning.

Er din motivation helt i bund? Så meld dig til holdtræning hos din fysioterapeut Svendborg

Nogle gange skal der et helt hold til, at få dig op af sofaen og op og lave dine øvelser. Kender du det? For så er det måske bedre for dig, at deltage på et hold hos din fysioterapeut Svendborg. Det kan være utroligt motiverende, at træne sammen med andre, og det bliver alt andet lige også sjovere, når man træner sammen.

Du får måske endda en helt ny træningsmakker, som du kan fortsætte med, når dit genoptræningsforløb er afsluttet hos din fysioterapeut i Svendborg. De fleste større klinikker for fysioterapi, tilbyder mange forskellige hold til deres patienter, og der vil helt sikkert også være et hold for dig. Hvad enten du har brug for træning af din ryg, din balanceevne eller smidighed, så vil du kunne finde et hold, som vil være godt for dig og dit genoptræningsforløb at deltage på.

Er du gravid og er der tilstødt komplikationer i form af dårlig ryg eller smerter i lænd og bækken, så tilbyder mange fysioterapeuter i Svendborg specielle hold for gravide, som afhjælper smerter og komplikationer i forbindelse med en graviditet. Forhør dig hos din fysioterapeut Svendborg allerede i dag, og book en plads på holdet. Så er du allerede godt på vej mod et bedre helbred og en stærkere krop. Bliv også klogere på zoneterapi baby