Har du overanstrengt dit knæ eller din albue? Så har du brug for en fysioterapeut Helsinge

Det er aldrig rart at komme til skade. Og hvis det så samtidig betyder, at du får langvarige smerter og bliver ude af stand til at bruge en af dine kropsdele, så bliver det rigtig træls. Så hellere se at få gjort noget ved smerteren.

En fysioterapeut Helsinge kan hjælpe dig på sin klinik. Du kan ringe og tale med dem om, hvor dine smerter er lokaliseret, hvordan de føles og hvordan skaden er opstået.

Det næste du skal gøre

Er at bestille en tid til en fysioterapeut Helsinge. Her på siden vil du kunne finde en masse information om de forskellige klinikker, som tilbyder fysioterapi Helsinge, blandt andet telefonnummer, adresse og åbningstider. Så find den klinik til som tiltaler dig mest, og ring og bestil en tid, til den første konsultation.

Har du brug for en akuttid?

Så tilbyder flere klinikker akuttider til fysioterapi, så du dermed ikke skal gå rundt i smerter ret meget længere. Så bestil en tid og begyndt at se frem til en hverdag uden smerter.

Hvilke behandlingsmetoder har fysioterapeuten? Læs meget mere om det lige her

Hos en fysioterapeut Helsinge er der mange muligheder for behandling. Du vil allerførst blive bedt om at fortælle i detaljer hvordan, dine skade er sket, hvor længe den har varet og måske også hvordan den føles:

er det en konstant smerte eller er det en smerte, som du kun oplever ved bestemte bevægelser? Fysioterapeuten vil stille dig en masse spørgsmål, for at kunne give dig den helt rigtige behandling. Der kan sættes ind på mange fronter.

Du kan få massage eller ultralyd, og nogle fysioterapeuter benytter sig også af laserbehandling i deres behandlinger. Du vil helt sikkert også få vist nogle gode og simple øvelser, som skal være med til, at styrke din muskulatur eller din smidighed. Læs mere på Østerbro. Disse øvelser skal du gå hjem og lave 1 til flere gange dagligt, og næste gang du kommer hos fysioterapeuten, vil du få nye øvelser, så du gradvist forbedrer din styrke eller smidighed.

Problemer med din balance?

Det kan også være, at du har problemer med din balance. Så kan det være en fin idé, at melde dig på et af de mange hold, som de fleste fysioterapi klinikker tilbyder til deres patienter. Det er hold, som er lavet til et helt specifikt behov. Det kan være du har problemer med knæene, så melder du dig på et knæhold, er det ryggen den er gal med, så er der helt sikkert også et ryghold, som du kan begynde at gå på.

Er du gravid, men døjer med ondt i ryg og lænd? Kontakt en fysioterapeut Helsinge

Det er ikke alle graviditeter, som forløber fuldstændig problemfrit. Nogle gange opstår der komplikationer i slutningen af graviditeten, i takt med, at du øger din vægt og barnet vokser. Mange gravide oplever smerter i ryg og lænd, og derfor kan du med fordel kontakte en fysioterapeut, og høre, hvad de kan gøre for dig, for at den søde ventetid trods alt forbliver sød og uden smerter.