Har du ondt i knæene eller i skulderen? Så har du brug for en fysioterapeut Næstved

Der er ingen grund til at gå rundt og have ondt et eller flere steder på kroppen, når et par besøg hos din fysioterapeut Næstved og nogle hjemmeøvelser måske kan fjerne dine smerter. De fleste mennesker får på et eller andet tidspunkt i deres liv brug for at komme til en fysioterapeut og få akupunktur eller for at få lindret eller helbredt en skade eller en skavank.

Er du ansat i en virksomhed, som tilbyder en sundhedsforsikring, så kræver det blot en enkelt opringning, og du kan få en henvisning til en fysioterapeut Næstved – og det vil ikke koste dig en krone. Så hvorfor gå og have ondt, når du inden længe kan være tilbage til gode og smertefrie jeg, og igen få et aktivt og sjovt liv.

Det er da ærgerligt, at skulle sige nej tak til sociale arrangementer pga. smerter og ikke at kunne dyrke sin yndlingssport, pga. smerter i for eksempel knæ eller ryg. Hos en fysioterapeut Næstved, bliver der taget godt hånd om dig, og fysioterapeuten sætter sig grundigt ind i, hvordan skaden er sket, hvor du har ondt, og hvor længe det har stået på.

Der bliver lagt et personligt genoptræningsprogram, som passer helt præcist til dig og det træningsniveau du er på. Det er nemlig vigtigt, at man efter en skade starter stille og roligt op igen, for ellers kan der nemt opstå skader andre steder på kroppen, og så er du lige vidt. Så få en god og professionel snak med en fysioterapeut om hvilke muligheder der er for genoptræning eller styrkelse af dine sener eller muskler.

Hvordan er behandlingsmetoderne hos en fysioterapeut?

Når du skal have fysioterapi Næstved, skal du først booke en tid til den første samtale og behandling. Find telefonnummer, adresse og åbningstider på den fysioterapeut Næstved, som du gerne vil booke en tid hos. Du kan evt. bruge deres online booking, men nogle gange er det fint, at få en snak om dine problemer og behov for behandling per telefon, inden du møder op til den første konsultation.

Så er fysioterapeuten bedre forberedt, og kan dermed give dig en bedre og mere målrettet behandling, som i sidste ende kan betyde, at du hurtigere bliver helbredt og smertefri. En fysioterapeut kan hjælpe dig med at styrke dine muskler eller lave udstrækningsøvelser ved genoptræning, hvis du har stive led eller sener.

Du kan også få hjælp til at styrke din balance, eller få gode forslag til, hvordan du gør din lænd og rygmuskulatur stærkere, så du ikke længere får smerter ved for eksempel arbejde eller havearbejde. Nogle gange bruger fysioterapeuten også massage, ultralyd eller laserbehandling, til at fremme helingsprocessen, og det kan også sagtens være, at de benytter en kombination af det hele.

En ting er sikker: Du skal gøre noget af arbejdet selv, ved at lave øvelser, der skal styrke din krop, derhjemme, og gør du ikke det, vil der gå længere tid, inden din krop er fuldstændig fit for fight igen.