Har du overanstrengt din arm eller din ryg? Så har du brug for en fysioterapeut Køge

Nogle gange går det galt. Det kan være til sport, på jobbet eller i hjemmet. Du har måske lavet havearbejde og nu gør din albue rigtig ondt, og du kan ikke holde smerterne ud. Det kan også være, at du har spillet fodbold med ungerne i haven, og har lavet et forkert vrid i knæet.

Eller måske har jobbet budt på gentagne bevægelser, og nu smerter din skulder, og du kan ikke holde ud at være til. Så er det på tide at ringe til en fysioterapeut Køge, som kan hjælpe dig med at blive smertefri eller få genoptrænet det beskadigede knæ. Her på siden finder du en masse brugbar information, som kan hjælpe dig med at finde en fysioterapeut Køge.

Har du brug for hjælp indenfor kort tid, må du se efter en klinik for fysioterapi, som tilbyder akuttider. Så kommer du først i køen, og kan hurtigt komme i gang med et genoptræning forløb. Så kontakt en fysioterapeut Køge allerede i dag, og gå en smertefri hverdag i møde.

Sådan kan din fysioterapeut Køge hjælpe dig af med smerterne

Når du kontakter en fysioterapeut, kan du få hjælp til næsten alle former for smerter i kroppen. Det er ikke kun smerter i musklerne, du kan også blive hjulpet med smerter i sener eller led. Måske lider du efter længerevarende sygdom af dårlig balance. Så kan din fysioterapeut Køge give dig nogle gode øvelser til at genopbygge din balanceevne.

Du kan også vælge at deltage på et hold specielt sammensat til personer med balancebesvær. Smerter kan også opstå i forbindelse med graviditet, og ofte sætter det sig i lænden eller i bækkenet. Det kan være hårdt at komme igennem en graviditet, og specielt hvis du lider af smerter i kroppen. En fysioterapeut Køge kan give dig den rigtige massage, og måske ultralyd på lænden. Du kan også få vist nogle gode strækøvelser, som også kan være medvirkende til, at smerterne lindres eller helt forsvinder.

Kontakt dit forsikringsselskab – måske kan du få betalt dine besøg hos fysioterapeuten

De fleste forsikringsselskaber tilbyder en såkaldt sundhedsforsikring. Kommer du i en situation, hvor du har behov for behandlinger hos en fysioterapeut Køge, kan du med fordel kontakte dit forsikringsselskab. Du kan højst sandsynligt få betalt alle dine besøg hos fysioterapeuten. Og det er da værd at tage med.

Kender du til ride-fysioterapi? Læs mere om den form for fysioterapi her

Lider du af skader eller skavanker, kan du vælge at få hjælp af såkaldt ride fysioterapi. Hestens muskulatur og bevægelser er gode til at behandle skader.

Hvis du har dårlig balance, er denne form for fysioterapi en utrolig virksom behandlingsform. Og ridefysioterapi/TRX er også meget gavnlig i forbindelse med gangbesvær, dårlig koordinering eller hvis du har behov for at få rettet op på din kropsholdning og muskulatur. Så går du og døjer du med nogle af de nævnte problemer, er det værd at overveje at blive behandlet ved hjælp af ridefysioterapi, Læs også om Ostepati